Bring me sunshine in your smile, bring me laughter all the while

En sak är säker. Om varje dag i London var som idag skulle jag aldrig ta mig härifrån. Eller, var som helst förresten.
Att vakna, pigg som en lärka, tio minuter innan klockan säger till och blicka ut över en stad som badar i solsken är mer än man kan begära en morgon i mitten av Mars. Men det fick vi idag. Nog för att jag överdriver när jag säger att jag blickar ut över staden London varje morgon, såvida man inte räknar en obetydlig basketplan i östra delen av staden. Men ändå! Det är liksom en baggis att vänta tio minuter på bussen när solen skiner en i nacken och det luktar vår.
Så ni ser - allt var bra idag. Jobbet också, och nog för att det är bra jämt, men idag var det extra bra. Jag vet inte om det har att göra med att det är just vår, eller att Claire är tillbaka eller att Hodon var ledig eller att alla bara hade en allmänt bra dag. Men fortfarande, när sådana här dagar kommer känner jag hur jobbigt det faktiskt kommer vara att lämna allting bakom och åka hem till gamla skruttiga Sverige igen. Ni vet hur det är..
Nåväl. Jag ville bara låta er veta att idag är en fantastisk dag att vara Fanny Sofia Lundberg på. Ingenting extravagant, bara gött rakt igenom. Man kan bara hoppas att detsamma går att säga för er andra. Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

SKRUTT-SVERIGE??

Här skiner minsann en sol också, mycket mer.. Bara för att ni bor i London ska du inte tro du är nåt!! Vi är sannerligen inte avundsjuka!! Vi klarar oss utan skrytiga, snobbiga, Fjollträsk-Londonsvenskar som tror att de är något. Vi har har det bra utan er. Gött, vad är det för fånigt goa-gubbar-ord, gute heter det ju...

2009-03-18 @ 22:43:26
Postat av: Marcus

Kul att du får sådana dagar också, älskling. Bizu ^^

2009-03-21 @ 14:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0